Projekt „ POWRÓT DO AKTYWNOŚCI”
Projekt realizowany w ramach Działania 9.1. Aktywizacja społeczno-zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
Od dnia 2.11.2017 roku firma MATRIX STUDIO II KRZYSZTOF RZEPECKI w partnerstwie z FUNDACJĄ PASJE i STOWARZYSZENIEM ZJEDNOCZENI rozpoczyna realizację projektu „POWRÓT DO AKTYWNOŚCI”.
Głównym celem projektu jest poprawa perspektyw społecznych, edukacyjnych i zawodowych wśród 60 osób (36 kobiet/24 mężczyzn) z Gminy Orońsko, Jastrząb i Mirów w powiecie szydłowieckim oraz z miasta Radom, borykających się z bezradnością w sprawach m.in. opiekuńczo-wychowawczych, niepełnosprawnością i bezrobociem. W projekcie przewidziany jest udział osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, doświadczających wielokrotnego wykluczenia społecznego. Preferowani do udziału w projekcie są mieszkańcy, którzy są objęci wsparciem z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020, przy czym działania zaplanowane w projekcie „Powrót do aktywności” nie będą powielały wsparcia, które dana osoba otrzymuje lub otrzymała z PO PŻ.
Aby zrealizować cel główny projektu „Powrót do aktywności” zaplanowano różne (indywidualne i grupowe) formy wspierania i aktywizacji, które zwiększą dostęp dorosłych uczestników projektu z Gminy Orońsko, Jastrząb, Mirów i miasta Radom do: szkoleń zawodowych, staży, poradnictwa zawodowego, psychologicznego, wsparcia indywidualnego i grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym również powrót na rynek pracy czy podniesienie motywacji do zaangażowania się we własne życie.
Planowany czas realizacji projektu: od 02.11.2017 do 28.02.2019
Działania w projekcie:
- REINTEGRACJA SPOŁECZNA – wsparcie indywidualnych potrzeb i potencjałów uczestników projektu – dla 60 uczestników projektu
Dla każdego z uczestników projektu, na podstawie przeprowadzonych spotkań i diagnoz, zostanie opracowana, przez specjalistyczny personel (psycholog , doradca zawodowy, pedagog) ścieżka reintegracji czyli zestaw kompleksowych i zindywidualizowanych form wsparcia , których celem będzie wyprowadzenie poszczególnych osób z sytuacji ubóstwa lub wykluczenia społecznego. Dla każdej osoby biorącej udział w projekcie zostanie opracowany indywidualna ścieżka reintegracji.
- CYKL PORADNICTWO SPECJALISTYCZNE (prawno-obywatelskie, socjoterapeutyczne, mediacyjne)– dla 60 uczestników/czek projektu
W ramach tego cyklu będą prowadzone np.:
a)poradnictwo socjoterapeutyczne – przeciwdziałanie dysfunkcjonalności, budowa umiejętności współdziałania z otoczeniem, tworzenie relacji społecznych itp.
b)poradnictwo prawno-obywatelskie- udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach, instytucjach pomocowych lub pomocy przy napisaniu pisma np. do urzędu czy sądu, elementy informacji obywatelskiej: wskazanie specjalisty, instytucji lub organizacji właściwej do załatwienia sprawy, wyjaśnienie obowiązującego trybu postępowania i podstawowych pojęć́, wskazanie przepisów mających zastosowanie w sytuacji UP.
Poradnictwo może być realizowane m.in. w zakresie m.in.: spraw: mieszkaniowych, rodzinnych, świadczeń socjalnych, świadczeń z ubezpieczenia społecznego, własności, niepełnosprawności
c)poradnictwo mediacyjne -pomoc mediatora w rozwiązywaniu konfliktów np. rodzinnych lub sąsiedzkich, wzajemnej komunikacji stron sporu, ułatwienie dojścia do porozumienia między UP a innymi osobami w sytuacji spornej, eliminowanie zachowań problemowych.
Każdy uczestnik/czka projektu otrzyma rekomendacje które zostaną przekazane do właściwego terenowo OPS informacja o uzyskanych efektach wraz z rekomendacjami do dalszej pracy z tą osobą.
- BLOK AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ – dla wszystkich uczestników projektu
W ramach tego bloku uczestnicy/czki projektu będą współpracować z doradcą lub doradcami zawodowymi, pośrednikami pracy odpowiedzialnymi między innymi za wsparcie uczestników projektu w przygotowaniu do spotkań z potencjalnymi pracodawcami, za organizację spotkań z potencjalnymi pracodawcami oraz za pomoc w nawiązaniu współpracy z różnymi instytucjami rynku pracy oraz w celu pomocy w określaniu drogi zawodowej, szkoleń zawodowych, kierunku/branży w której dana osoba odbędzie staż
- SZKOLENIA ZAWODOWE – dla wszystkich uczestników projektu
W ramach tego bloku są zaplanowane szkolenia z zakresu zdiagnozowanego i określonego w IPD wspólnie z doradcą zawodowym. Szkolenia będą prowadzone w grupach (6 grup szkoleniowych) Program szkoleniowy dla każdej grupy powinien być zrealizowany w ciągu 84 godzin szkolenia. ( tj ok 11 dni szkoleniowych po średnio 8 godzin dziennie dla każdej grupy ). W projekcie dla uczestników/czek szkoleń przewidziane są obiady i catering podczas dnia szkoleniowego oraz zewnętrzna certyfikacja nadająca kwalifikacje zawodowe.
- STAŻE ZAWODOWE – dla wszystkich uczestników projektu
Staże będą się odbywać na podstawie umów u wcześniej pozyskanych pracodawców.
Wartość projektu: 839 965,50 zł
Dofinansowanie: 797 965,50 zł
Osoba do kontaktu:
Danuta Balcerzak tel. 506 050 706
e-mail: biuroprojektu.matrix@gmail.com
Już wkrótce
Formularz rekrutacyjny
FUNDACJA PASJE realizuje obecnie projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, pn. „Centrum dla Rodziny” (RPMA.09.01.00-14-7935/17).
Projekt skierowany jest do osób lub rodzin zamieszkujących woj. mazowieckie i zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w szczególności:
- min. 15 rodzin z gmin Marki i Ząbki w pow. wołomińskim,
- 30 osób dorosłych (15K i 15M) oraz 10 dzieci (5dz i 5chł),
- min. 4 osoby niepełnosprawne (gwarancja 10% miejsc),
- rodziny wielodzietne, ubogie z dziećmi, z osobami starszymi,
- rodziny z osobami z niepełnosprawnościami oraz z innymi osobami niesamodzielnymi,
- rodzice samotnie wychowujących dzieci.
Wszyscy Uczestnicy Projektu zostaną objęci aktywnymi formami pomocy i specjalistycznym poradnictwem rodzinnym:
- Etap I to opracowanie ścieżki reintegracji, planu pomocy rodzinie, dokumentu analogicznego do kontraktu socjalnego.
- Etap II to kierowanie Uczestników na poradnictwo psychologiczne, prawne, w zakresie rozwoju kompetencji rodzicielskich – warsztaty wychowawcze, coaching wychowawczy oraz kierowanie całych rodzin na zajęcia integracyjne.
- Kolejną formą wsparcia jest poradnictwo zawodowe, szkolenia z zakresu ekonomii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem spółdzielni socjalnych oraz szkolenia/kursy „szyte na miarę” wybierane zgodnie ze ścieżką reintegracji.
Zasadniczym celem projektu jest poprawa sytuacji materialnej i podniesienie umiejętności wychowawczych
40 osób (20K,20M), w tym min. 15 rodzin z gmin Ząbki i Marki w okresie do 31.08.2018 roku.
W celu przystąpienia do projektu należy dostarczyć do biura Fundacji PASJE wypełnione i podpisane
dokumenty rekrutacyjne (dostępne w biurze Fundacji oraz niebawem będą dostępne na stronie www.pasje.org.pl oraz www.jcgroup.pl).
Już wkrótce
Formularz rekrutacyjny
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, IX Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem, 9.1 Aktywizacja społeczno-zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu
Projekt zakończony
Projekt „Wspólne kolędowanie”
Okres realizacji projektu: 1.10.2016 – 31.12.2016 r.
Opis projektu: Organizacja wieczoru wigilijnego w 3 województwach: mazowieckim (Warszawa), zachodniopomorskim (Mielno) oraz warmińsko-mazurskim (Orzysz).
Łącznie w spotkaniach weźmie udział co najmniej 270 osób, w tym co najmniej 117 osób niepełnosprawnych w tym 99 osób dorosłych i 18 dzieci (zakładamy, że część osób niepełnosprawnych może przyjść z dwiema osobami, np. żona i dziecko).
Rekrutacja uczestników jest prowadzona na terenie 3 województw natomiast wieczory wigilijne zostaną zorganizowanie w:
– Warszawie: 90 osób
– Orzyszu: 90 osób
– Mielnie 90 osób
W założeniu na 90 osobową wigilię w danym województwie uczestnikami będzie 39 niepełnosprawnych (dorosłych i/lub dzieci).
UWAGA!
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA, DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
Rekrutacja jest prowadzona w 3 województwach i rozpocznie się 10 października 2016 r. jednakże już teraz osoby zainteresowane zapraszam do zgłaszania się do biura Fundacji Pasje mieszczącego się na ul. Obozowej 62 w Warszawie lub po nr telefonu 22 836 23 64 lub mailowo: info@pasje.org.pl. W każdym województwie rekrutujemy 110 osób z założeniem ze 20 znajdzie się na liście rezerwowej.
Każdy uczestnik spotkania wnosi opłatę w wysokości symbolicznych 5 zł co jest jedynym składem uczestnika w realizację niniejszego projektu.
Podczas każdego spotkania wigilijnego zapewniony zostanie udział animatorki (elf), która zorganizuje czas dla najmłodszych uczestników imprezy oraz wspólnie z Mikołajem zorganizuje rozdawanie paczek dla każdego uczestnika spotkania. Ponadto Mikołaj umili czas opowieściami o historii kolędowania, wigilii. Wspomagała go będzie osoba, która zorganizuje wspólne śpiewanie kolęd – planujemy udział osoby niepełnosprawnej. Spotkanie to będzie połączone z wigilią, udział w której weźmie również zaproszony ksiądz z okolicznej parafii. Zapewniony zostanie poczęstunek wigilijny. Przewidywany czas każdego spotkania to około 3 godziny.
Organizacja 3 wieczorów wigilijnych w 3 województwach w okresie odbędzie się w okresie 1 – 22 grudnia 2016 r.
Rekrutacja:
1. Regulamin
Dokumenty zgłoszeniowe do pobrania:
2. Formularz zgłoszeniowy dla osoby z niepełnosprawnoscią
3. Formularz zgłoszeniowy dla osób z otoczenia osoby niepełnosprawnej
4. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Dokumenty do podpisania w dniu spotkania wigilijnego:
5. Deklaracja uczestnictwa
Rezygnacja z udziału w projekcie:
6. Oświadczenie określające przyczyny rezygnacji